Regionalna Izba Gospodarcza w Sieradzu
ZAPRASZA NA SZKOLENIE Z ZAKRESU ELEKTRONIZACJI ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Termin szkolenia: 6 czerwca 2019 r., godz. 12:00- 16:00
Miejsce: RIG Sieradz, ul. Pułaskiego 5, Sieradz
Odpłatność: 300 zł +VAT 23 %
Szkolenie poprowadzi radca prawny Magdalena Szablewska-Gmerek.
Zgłoszenia i zapisy:
- e-mail: rig@nasze.pl
- SMS na nr: 504 164 223
- Osobiście: RIG Sieradz, ul. Pułaskiego 5 (tzw. Pałac Ślubów)
AGENDA
ZAKRES TEMATYCZNY SZKOLENIA:
I. Mini portal e-zamówień – warsztat prezentujący funkcje i możliwości portalu
1) Wykorzystanie narzędzi elektronicznych i publicznych usług funkcjonujących w państwowych zasobach w postępowaniach o udzielenie zamówienia,
tj. Biuletynu Zamówień Publicznych i usług e-PUAP.
2) Pobieranie klucza publicznego do szyfrowania ofert.
3) Składanie, wycofywanie i zamiana ofert elektronicznych.
II. Komunikacja z Zamawiającym
1) Wymagania techniczne i organizacyjne użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
2) Składanie w postępowaniu o udzielenie zamówienia elektronicznych dokumentów:
- Dokumenty prywatne – oryginał czy kopia poświadczona za zgodność z oryginałem;
- Dokumenty urzędowe – które dokumenty wymagają kwalifikowanego podpisu elektronicznego wystawcy, a które nie?;
- Pełnomocnictwa – oryginał i kopia poświadczona notarialnie w postaci elektronicznej;
- Dokument wadialny i zabezpieczenia należytego wykonania umowy – czy musi być w postaci elektronicznej?
III. Zagadnienia techniczne związane z elektronizacją
1) Kwalifikowany podpis elektroniczny – typy podpisów, definicja, koszty, podpisywanie dokumentów przez kilka osób, kto musi posiadać?;
2) Środki komunikacji elektronicznej – definicja, przykłady, „zaawansowany” środek komunikacji i „prosty” środek komunikacji;
3) Elektroniczne potwierdzanie za zgodność z oryginałem;
4) Składanie oferty składającej się z kilku plików elektronicznych;
5) Wnoszenie odwołania wraz z załącznikami oraz zgłoszenie przystąpienia do postępowania odwoławczego przez wykonawcę w postaci elektronicznej oraz dalszych pism w sprawie na elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu.
IV. Postać dokumentów składanych w postępowaniu
1) Dokumenty elektroniczne wymagające użycia kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
- Wniosek o dopuszczenie do postępowania.
- Oferta.
- Oświadczenie wstępne.
- Pełnomocnictwo.
- Zobowiązanie podmiotu trzeciego.
- Oświadczenia i dokumenty wymienione w rozporządzeniu.
2) Dokumenty elektroniczne nie wymagające użycia kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
- Sporządzane przez Zamawiającego.
- Sporządzane przez Wykonawcę.
V.Postępowanie do progu unijnego
1) Zmiany w procedurze obowiązujące od 18 października.
2) Składanie ofert.
- Komunikowanie się z Zamawiającym – czy wciąż możliwe jest korzystanie z faksu.